Al in zijn vorige woning had Michel Dashorst uit Badhoevedorp een SieMatic keuken. 18 jaar oud is dit meubel wanneer hij verhuist naar een nieuwbouw woning.
“Ik realiseerde me toen pas echt dat mijn SieMatic me nog nooit in de steek had gelaten. Toen besloot ik om weer een SieMatic keuken te kopen,” blikt Michel Dashorst terug. Hij wendt zich tot Keur Keukens in Haarlem.
Een keuken met kastenwand is een van zijn wensen. Met dit idee stapt hij de moderne, onlangs gerenoveerde keukenshowroom binnen in Haarlem.
“Wat ik belangrijk vond bij de aankoop van een keuken is, dat ik een SieMatic adviseur zou treffen die om kon gaan met mijn ideeën. Deze adviseur liet dat heel duidelijk zien.”
“De adviseur finetunede wat ik in mijn hoofd had. En hij was positief kritisch als ik dingen wilde die niet te realiseren vielen. Dan kwam hij met goeie alternatieven.”
“Hij nam goed de leiding om een keuken te vormen die beantwoordde aan mijn wensen. Zo regelde de adviseur bijvoorbeeld iemand om in te meten tijdens een kijkdag. Kijk, dan laat je zien dat je het goed wilt doen.”
Met de adviseur gaat Michel door het kleurensysteem van SieMatic.
Een van de kleuren die hem aanspreekt is een matbruine, warme tint. Deze valt mooi te combineren met de koele pale sky kleur op de wand (kleur van een heldere, blauwe lucht) omdat ze elkaars tegenhanger zijn.
Als je nu in deze woning kijkt zie je tot je verrassing gele gordijnen. De zonnige tint schikt zich echt fantastisch naar het bruin en blauw.
Michels voorkeur gaat uit naar een ‘keuken zonder randjes’. Marmer heeft ook altijd al Michels voorliefde gehad, maar hierdoor komt hij boven het budget dat hij in zijn gedachten heeft voor de keuken.
“De verkoper wees me toen op een keramiek blad met marmerlook. Ik vind het een schitterend aanrecht en heel fraai in deze keuken. Wat mij betreft is dit een uitstekend alternatief.”
De wijnklimaatkast die wordt uitgezocht is greeploos. Met een lichte druk van je hand opent de deur zich, en vind je flessen die optimaal bewaard worden onder twee verschillende temperaturen. “Een beetje mijn hobby,” lacht Michel haast verontschuldigend.
De wijnkast staat heel mooi bij de keuken. Evenals de stoomoven, waar Michel wel aan heeft moeten wennen.
“De stoomoven is echt een computer. Echt, ongelooflijk. Wat kun je er veel mee. Ik heb een kookworkshop gevolgd, dat heeft me geholpen. Verder moet je het gewoon veel doen.”
“Er komt hier geen pan meer aan te pas wanneer ik met groenten bezig ben. Dat lukt goed.”
“Ja, er zijn ook dingen misgegaan hoor in de stoomoven. Mijn cakes mislukten jammerlijk. Dat had ik beter moeten instellen. Maar daar leer je van.”
“De montage van de keuken verliep goed. Heel netjes. Van te voren zeiden ze dat het twee dagen ging duren. Ze waren vlotter klaar dan van te voren gemeld. Het was allemaal heel netjes gedaan.”
“Na plaatsing moest er nog wel wat gesteld worden. Maar dat werd allemaal snel en zonder zeuren geregeld. Even een belletje en ze zijn er al bijna.”
“Je bent haast verbaast dat het nog bestaat, zo’n werkwijze. Iets wat op zich normaal is, nette service, vind je in de hedendaagse wereld nauwelijks meer, en al helemaal niet in de keukenbranche.”
“Het bestaat dus nog. Fijn om mee te maken.”
“Enkele maanden nadat de keuken was geplaatst belde de adviseur mij om te vragen of alles naar wens was.”
“Al met al een heel goede ervaring bij Keur Keukens waarbij een budget belangrijk is maar het totale proces van uitzoeken, combineren tot installeren super begeleid werd.”
Op onze website kunt u meer lezen over Keur Keukens, of andere klantervaringen bekijken.